2012-06-29

Dagens stall

Idag var hovis ute och verkade alla 4 hästarna. Alla skötte sig jättebra förutom Nikita som inte alls ville vara med. Men tillslut lyckades vi fixa hovarna så hon också blev fin.

Nikita: Red ca 45 minuter på banan. Vi var själva där för första gånger och i början var hon väldigt spänd och stel. Jag började att rida runt fyrkanten och göra lite halter men det fungerade inte då det var alldeles för mycket bromsar och flugor för att stå stilla. Jag övergick till trav och hon drog iväg på samma sätt som i onsdags. Ibland fick vi till det och hon då kändes hon jättefin men tror bromsarna och flugorna störde henne väldigt mycket idag. Vi testade lite galopp vilket var mycket rodeo även idag men jag tror att jag hade för lågt tempo in i galoppen så hon inte orkade fatta ordentligt. Hade velat ha en större ridbana men man kan inte få allt. När jag skulle sitta upp gick hon omkring massor pga alla flugor så jag bad Alexandra slänga upp mig men jag hann bara halvvägs (så jag hängde över henne) innan hon galoppera iväg. Jag fick stopp på henne ganska snabbt men kan gissa att den bilden hade blivit ganska rolig om den funnits. :p Alexandra (jobbarkompis) var med och fotade lite så ska försöka hinna med lite redigering så bilderna kan komma upp. (Har fortfarande bröllopsbilder och bilder från midsommar kvar att pilla med) Finns nog en hel del flygbilder kan jag tänka mig. :P 

Chantal: Alexandra borstade på henne och sedan satt hon upp 5 minuter med grimma och grimskaft. De skrittade runt på en volt och jag tyckte det såg bra ut. Hon såg lite stel ut men inte oren. Spansk ska följa med mig ut imorgon så ska be henne titta hur hon går. Benen kändes ljumna (svårt att avgöra när det är sol) men inte mosiga. Idag var hon inte geggig i rumpan vilket var skönt. :)

Efter vi varit i hagen mötte vi upp Ann i Västerhaninge för att titta på en stallplats. Stallet var väldigt mysigt med en fungerande ridbana! och skrittavstånd till ridhus samt massa ridvägar. Spolspilta, varm och kallvatten samt uppvärmd sadelkammare. För oss är det ett riktigt lyxstall. :) Jag kan definitivt tänka mig ha Nikita där. Och det bästa är att Challe också får följa med så slipper nervvraket flytta helt själv. Vi skulle få en egen hage så de skulle få gå tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar