2012-07-05

Gårdagens stall

Nikita: Idag red jag lektion för Åsa. Det gick väldigt bra. Vi började på en stor volt i skritt och hon ville falla inåt på ena halvan av volten och flyta iväg utåt på den andra halvan. Jag fick jobba på att få henne jämn i hela volten. Hon kändes mjuk och avslappnad redan från början vilket var skönt. (vi hade stått och tittat på Malin&Jasmin i 30 minuter medan de red lektion, kanske hjälpte) Vi jobbade en del i trav också, jag gick ett varv på volten och sedan ut på fyrkantsspåret och så in på volten ett varv igen. Ibland blev hon lite stark men gick snabbt tillbaka till den lugna takten bara jag satte mig lite tyngre. Vi testade såklart lite galopp också. I höger varv bockade hon/sparka bakut en del och ville rusa hemåt, det jag gjorde då var att sakta av när hon drog iväg mot utgången vända henne och började galoppera igen. Hon fattade inte alltid rätt med att hon galopperade var det viktigaste. Efter några varv gav hon sig och vi kunde galoppera lugnt. I vänster varv gick det hur bra som helt och vi galopperade hela 5 varv utan bock eller avbrott! Efter det travade jag av och hon kändes superfin! Malin tog lite bilder så kommer upp här så fort jag hinner. Jag tog även bilder på när Malin red så det ska ni också få se, deras lektion gick ocksåbra och båda skötte sig riktigt bra. :)

Medan vi stod och väntade/fotade så försökte Nikita lägga sig för att rulla! Såg i ögonvrån att hon var på väg ner så då skrek jag till och hon reste sig upp igen.

Chantal: Pussar och tvättande av ben. Såret såg jättefint ut (nästan helt läkt) och benen kändes bra. Hon är verkligen stor just nu, ser ut som hon ska föla vilken dag som helst. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar